nog een lampje

Al vanaf september hangt er een lamp in de gang te bengelen aan de kabel. En wanneer dat geen mooie kleurrijke kabel is die gezien mag worden maar een afgesleten zwarte die er absoluut niet op gemaakt is, erger ik er me rot aan! Er moest iets gebeuren. Doordat de echtgenoot goed ziek is geweest, hangt er ook nog geen behang tegen de muren en ziet alles er nogal saai, onafgewerkt uit. Persoonlijk vind ik dat een inkomhal zeker ook zijn werktijd verdient. Het is waar je binnenkomt, de eerste indruk die je aan mensen geeft. Omdat de meeste mensen bij ons langs de achterdeur binnen komen, zou die hal als eerste moeten aangepakt worden. Omdat de echtgenoot me er al enkele malen op gewezen heeft dat ik zeker en vast heel ver van het behangpapier moet weg blijven en onder geen enkele voorwaarde er zelf mag aan beginnen, zal ik dat maar respecteren. Eigenlijk heeft hij wel gelijk, ik ben niet iemand die alles steeds tot in de details netjes afwerkt, het maakt me soms wel eens iets te weinig uit of iets mooi recht is of gewoon wat scheef hangt. En laat dat nu net zijn wat je bij behangen wel moet zijn. Nu ben ik er stiekem wel van overtuigt dat ik het ook zou kunnen (maar dat denk ik van de meeste dingen wel) dus geef ik de lieve echtgenoot nog tot na de volgende vakantie om mijn muurtjes af te werken en anders begin ik er wel fijn zelf aan, hoe moeilijk kan da nu zijn. Je trekt ergens een lijntje, smeert een laag van dat vies plaksel (dat krijg je trouwens erg moeilijk uit poezenharen, wees gewaarschuwd, de kleinste dochter wou snoes ook even voorzien van een laagje behang en begon met het plaksel, dit was geen goed idee) Waar was ik? oh ja, je neemt dan een stuk behang en plakt het er zo recht als je kan op, volgens mij heeft die lijn er dan iets mee te maken, afsnijden en klaar.......mmmmm, ga het toch maar aan de lieve echtgenoot over laten, voor deze ene keer heeft hij toch gelijk. Maar alleen voor deze ene keer dan!
Waar ik me wel aan waag, is die lelijke lamp zonder lampenkap. Ik had nog een stuk van een oude lampenkap liggen, lelijk bruin maar zo een leuke vorm! En natuurlijk de leuke washi tape!



Deze kan je zowat overal krijgen. Ze hebben  leuke motiefjes, ik kan er gewoon niet genoeg van krijgen!
En daar gingen we, verschillende kleurtjes schikken en dan maar plakken.  Nog een leuke grote bol-lamp erin en klaar!  Wat je toch niet allemaal kan doen met oude materialen en washi-tape!


Nu nog de muur en mijn krijtbord verven in een pittig kleurtje en we zijn klaar! Samen met die kleurrijke kinderlaarsjes wordt het een super inkomhalletje! Op naar de grote hal van voor. Al heel veel ideetjes, vooral in de richting van foto's hangen, veel foto's maar ik ga toch nog veel op pinterest moeten kijken voor het perfect te krijgen! En geef toe, pinterest is gewoon een fijne verslaving en dat geldt denk ik niet alleen voor mij! x


Geen opmerkingen: