een weekje verlof

Het is alweer een vakantie-weekje, al betekent dat in ons koninkrijk drukker dan druk! Uitslapen is dan ook uitgesloten, allee ja, misschien een half uurtje langer. De lieve echtgenoot werkt gewoon verder, hij heeft geen verlof, dus voor hem verandert er eigenlijk niet zo veel. Voor mezelf anderzijds betekent zo een weekje verlof, rijden naar logeerpartijtjes, paardrijlessen en muzieklessen, en dit in combinatie van zelf georganiseerde activiteiten. Bij vriendjes gaan spelen en spelende vriendjes ontvangen is natuurlijk een must wanneer je 6 en 8 bent, gelukkig zijn mijn kleinste prinsessen nog niet oud genoeg voor die partijtjes maar ik vrees dat ook dat niet lang meer op zich laat wachten. De echtgenoot vindt die buitenschoolse activiteiten helemaal niet nodig, op school leren ze al meer dan genoeg en ze kunnen toch buiten spelen, is zijn verweer. Almaar goed dat ik op dat vlak "de baas" ben en op een vriendelijke maar dreigende toon de echtgenoot mag rond commanderen. Zo gaat hij toch, fijn, met de dochters paardrijden op zondag, en de drum-les van zoonlief wordt nu ook door hem gevolgd. Ik ben er zeker van dat hij er stiekem best van geniet om zijn kindertjes te zien genieten van al die activiteiten. De oudste dochter gaat op piano les, en omdat ik dat ook altijd heb willen leren, ga ik ook mee. Ik kijk er volgens mij, even erg als de dochter naar uit. Zo krijg je wanneer je kinderen hebt ook kansen om nieuwe dingen uit te proberen.  Het is misschien een druk leventje met alle hobby's van de kindertjes maar wanneer je hen ziet groeien en open bloeien is dat het zeker en vast waard, zelfs voor de lieve echtgenoot die op dit moment, samen met de zoon, een heel luchtconcert geeft met zijn drumstokken en veel te luide muziek.

Geen opmerkingen: