het voorjaarszonneke

Wat een prachtig weer, zowel gisteren als vandaag, schijnt het zonnetje heerlijk en fluiten de vogeltjes vrolijk in onze tuin. Ook de eerste bloemetjes laten hun hoofdjes alweer zien! Nijn ons mooi konijntje, olifant en lelie, onze 2 cavia's zijn op het gras buitelingen aan het maken. Wanneer ik ze zo zie in hun kooi op het gras, weet ik zeker dat ik 2 hekken ga bijhalen, zodat ze een veel groter speelterrein hebben wanneer het zonnetje schijnt en ze met zijn allen buiten mogen om te ravotten! Ook Roos, onze lieve poes maakt onbezorgd haar dagelijks toertje rond het huis en over de koer een beetje langer. En snoes? Onze dikke kater vindt het allemaal maar niks en blijft lekker binnen voor de open schuifraam zitten. Hij geniet van het zonneke maar wel zonder 1 poot buiten te zetten. Want stel je eens voor dat zijn pootje vies of nog erger nat zou worden! oh nee, dat risico neemt ijdele snoes niet. Misschien in de zomer wanneer het echt warm is. En zo geniet iedereen met volle teugen van de heerlijke voorjaarsdag!. Behalve de lieve echtgenoot, die ligt met de griep in bed. Voor hem mag het regenen of sneeuwen, het maakt hem niets uit want hij heeft het toch zowiezo koud en warm tegelijk. Ja, hij heeft het echt goed zitten. We zullen maar hopen dat de kindertjes of ikzelf het niet over krijgen. Omdat de lieve echtgenoot zo ziek is dat hij amper iets binnen kan krijgen maak ik een goeie ouderwetse kippensoep! Dat doet wonderen en geeft ook nog eens een nostalgisch gevoel, want soep hoort nu eenmaal bij ziek zijn. Maar eerst ga ik nog even genieten, van de bloemetjes en de beestjes in mijn tuintje! En hier enkele fotootjes zodat jullie heerlijk kunnen meegenieten.....






Geen opmerkingen: