Laat de winter maar komen!


Voila, een eerste maaksel,na de lange 9 maanden, ook al is het maar een kleintje, t'is perfect om er terug in te komen. Het patroon van het eerste mutsje vond ik hier. De gele snorretjes stof had ik nog liggen en de binnenkant is heerlijk warme fleece. En dan de vraag, heb ik mijn overlock gebruikt? Maar natuurlijk niet! Het is nog netjes met mijn oude maatje gemaakt, mijn brother. En ja hoor, zelfs na 9 maanden werkloos in de kast te hebben gestaan is hij nog mijn dikke vriend en ging het stikken alsof ik het gisteren nog had gedaan!

En dan heb je nog het 2de mutsje en ja hoor deze maakte ik op mijn spiksplinternieuwe overlock. Eigenlijk was het heerlijk, al heb ik wel even gevloekt (zonder dat de kindertjes het hoorde natuurlijk) bij het inrijgen van de 4 gigantische klossen garen. Wanneer er daarna nog eens een draad brak en ik helemaal opnieuw moest beginnen, vrees ik dat de buren het zelfs gehoord hebben. en toch vind ik het zalig om gewoon die afgewerkte randen vanonder mijn overlock uit te zien rollen. Bij dit mutsje zitten er wel nog een hoop fouten. Zo trekt het naar 1 kant en ik denk dat dat komt doordat ik de naadwaarde van het patroon niet zo netjes heb gevolgd (zoals wel dikwijls gebeurt). En natuurlijk moet ik nog een hoop leren van de overlock. Nu staat ie heerlijk te pronken naast de oude naaimachine om evenveel gebruikt te gaan worden! Ik heb er allersinds zin in!
De sterretjes stof komt van bij juffertje uil en is tricot en de binnenkant weer de heerlijk zachte fleece, deze heb ik eens een keer in de kringloop op de kop kunnen tikken met het gedacht, die ga ik ooit nog wel eens kunnen gebruiken. Het patroontje komt uit de ottobre 6/2014. En zo lijkt mijn lief mannetje op een kleine tovenaar!












1 opmerking: