de nieuwe tuin

Ze zijn aan de tuin bezig. De lieve echtgenoot en de schoonvader. Het gaat goed vooruit, al hoor ik geregeld een grom en een vloek door mijn open keukenraam. Er zit veel in de grond, in de tuin. Vooral struiken en verschrikkelijke boompjes met grote dikke wortels en daar kan je natuurlijk geen moestuin op beginnen. Er is ook een dikke laag grond-bedekker die overal tussen en onder is gekropen. Volgens mij moet de tuin vroeger best mooi zijn geweest, maar nu is ie verwilderd en loopt alles door elkaar, vooral onkruid. Dus daarmee zijn ze bezig de sterke mannen, alles moet er uit. Want ik wil terug een serre en een moestuin. En de konijntjes en de cavia's moeten hun plekje nog krijgen. Alleen de grote notenboom mag blijven staan. Het hok van thor moet ook weg want hij zit er toch nooit in en daar komt de trampoline en een schommel. Ik wil ook een bloementuintje met wilde bloemetjes maar de echtgenoot wil liever een terras met houten tegels, dat vindt ie gemakkelijk voor het zwembadje in de zomer op te zetten, hij vindt dat die bloemen best in potten kunnen staan op het houten terras. Ik vind dat bloemen in de grond horen maar dat zeg ik hem niet want ergens heeft hij wel gelijk met het houten terras, naast de moestuin en onder de notenboom. dus ik zwijg, hij moet nog stronken weg doen en ik heb bijna over alles in de tuin al mijn zin gekregen. En al is het dikwijls met een gebrom, hij doet het wel die lieve echtgenoot van me. De kippen hebben hun plekje al gekregen en woelen kakelend de grond om.



 Achter in de tuin heeft zoon1 een kamp gemaakt en  dochter1 deed de inrichting. Al de takken die werden afgedaan, werden zorgvuldig als muur geplaatst.Wanneer ook dochter 2 kwam helpen werd de muur al gauw hoger en hoger. Het was prachtig om te zien, hoe ze met hun 3tjes i.p.v. ruzie, netjes samen werkte om hun "huis" voor het donker klaar te hebben. En wanneer het klaar was aten ze er vers appelbrood en pruimentaart, met pruimen geplukt door dochter2. Dat doet me er aan denken, ik wil ook nog een appelboom. Maar dat zeg ik de lieve echtgenoot maar even niet, tot alle stronken eruit zijn. En dan tijdens een stuk vers gemaakt appelbrood vraag ik het hem wel. Lieve echtgenoot, weet je hoe ik het appelbrood nog lekkerder kan maken? Met appeltjes van mijn eigen appelboom! Nog een stukje? Zou dat lukken?

en we zijn bijna klaar met het stuk voor de moestuin, nu nog de andere kant van de tuin en de achter tuin en de hekken en nog zoveeeeeel meer

de lieve echtgenoot!

hard aan het werk aan het stuk waar de moestuin moet komen.

Geen opmerkingen: