toffe ridder-pop in de maak!

Er is weer een verjaardag in zicht. eigenlijk is die morgen al. En natuurlijk ben ik weer eens veel te laat begonnen aan het cadeau. Het is een hele stoere vent die 4 jaar wordt! Hij houdt van auto's en ridders. Vooral dat laatste vindt ie zo cool! Van zijn papie weet ik dat hij al een ridderpak krijgt. En auto's heeft hij al genoeg. Dus het wordt een ridder pop. Lang geleden maakte ik tante troela. Normaal was tante troela, een straf popje. Het klinkt veel erger dan dat dat is hoor. Een strafpop dient er voor om degene die op straf moet te vergezellen, zo kreeg het pateeke veel minder snel een woede uitbarsting. En wanneer de uitbarsting er toch was, hielp tante troela om de stouterd sneller te kalmeren. Het werkte en tante troela had de dagelijkse job om de kindertjes te vergezellen op het strafstoeltje en wanneer iemand echt een time out nodig had op de gang! Het probleem was echter dat Lienefien, tante troela zo leuk vond, ze vertelde hele verhalen tegen haar, legde haar in bed en zaagde net zolang tot ik een heel koffertje kleren maakte. Al gauw mocht tante troela niet meer mee op straf van emmelien. In de plaats daarvan ging ze meer naar school. De juf vertelde dat wanneer emmelien het moeilijk had op school, tante troela troost gaf. De jongste dochter heeft net als haar grote zus, net te veel hersentjes, en dat zorgt soms wel eens voor probleempjes. En zo werd tante troela de vaste knuffel van emmelien, en iedereen vond het oké, want iedereen zag dat de kleine zus tante troela meer nodig had dan degene die op straf moest staan. 
Nu, tante troela was gemaakt op 1 dag, dus de kanjer die ik in gedachten had zou ook wel gemaakt zijn op 1 dag. Alleen was ik vergeten dat tante troela gemaakt was op een schooldag en het nu vakantie is. Met het gevolg dat ik tijdens het maken mijn naaimachine moest afstaan aan een hele temperamentvolle oudste dochter en ik de armen een paar keer opnieuw heb moeten knippen door een helpende kleine dochter. Doe daar nog eens 3 zagende kindertjes bij omdat het regent en mijn beloftes om samen spelletjes te spelen en je hebt de tijdspanne waarop de stoere ridder pop gemaakt zou worden. Dus het is vandaag dinsdag en de pop staat in elkaar, het gezichtje staat erop. Vandaag nog de haren, en een leuk harnas met helm en de pop is klaar. Hopelijk is er nog tijd voor een schild en een zwaard, want een ridder zou geen ridder zijn zonder.
Hopelijk gaat de kleine man heel erg gelukkig zijn met zijn persoonlijke ridder pop! En zal ie net zoals tante troela voor emmelien, hem bijstaan in de moeilijke momenten die je nu eenmaal hebt wanneer je 4 bent!

De poppen die ik maak zijn gemaakt zoals het voorbeeld van http://www.tantehilde.be/wrdprss/ 
Haar boek is zo leuk, en echt gemakkelijk te volgen! een echte aanrader dus!

Geen opmerkingen: