hiep hiep hoera voor de echtgenoot

Na de dochter is het ook de beurt aan de lieve echtgenoot om te verjaren! Ook al vindt hij het niet leuk, het moet toch gebeuren. Nu zijn er net als bij vrouwen ook wel pakjes die je beter niet geeft aan een man. En aan de echtgenoot een juist cadeautje geven, vind ik, ongelooflijk moeilijk. Ook hij vindt dit cadeau zoeken voor mij, een groot probleem. In het begin toen we samen waren, zorgde dat wel eens voor problemen. Geen grote problemen hoor, maar van die kleine probleempjes. Zoals, doen alsof dat strijkijzer het gene is wat je altijd al had willen hebben of moeten zeggen hoe blij je bent met een "to do" blocnote waarvan het eerste blad al is ingevuld. Er bestaan eigenlijk een hele hoop foute cadeau's. Zo is het een ongelooflijke fout om een fitness abonnement cadeau te doen aan iemand met overgewicht (je geeft toch ook geen leesboek aan iemand die blind is)  of een goede fles wijn aan iemand met een alcoholprobleem. Een boeket bloemen na een ruzie is ook echt ongepast! (zo een boeketje zomaar krijgen is natuurlijk wel heel fijn). Nu ik erbij na denk, zijn er een hele hoop foute pakjes. Oorbellen wanneer je denkt een verlovingsring te krijgen, eender welke poetsproducten of schoonmaakmiddelen zijn ook hele slechte cadeaus. Gelukkig hebben de echtgenoot en ik nog geen echte foute cadeaus (buiten een strijkijzer en een to do lijstje) aan elkaar gegeven. Dat komt vooral omdat we veel, soms wel eens te veel met elkaar praten zodat we al gauw wisten dat geen van beide ooit wist wat voor de andere te kopen. En zo kwamen we op het idee van de lijstjes. De bedoeling was om elk een lijstje te maken met leuke dingen op die we wilden hebben, deze werd dan opgehangen en zo kon de andere meteen zien wat te halen. Nu, aangezien ik degene ben, die altijd de lijstjes maakt, had ik mijn lijstje al lang aan het prikbord hangen voor de lieve echtgenoot, maar zijn lijstje.....is er op de dag van vandaag nog steeds niet, en aangezien ik geen zin heb om foute cadeautjes te geven, krijgt hij iets wat hij echt wilt! Veel verjaardags-zoenen van 5 plakkende kindermondjes en 1 dikke smakkerd van mezelf! Lang leve de echtgenoot, en nog veel jaartjes zoeken naar leuke cadeautjes!

Geen opmerkingen: