bijna jarig

Binnenkort is de tweeling jarig. En omdat de kinders van dit jaar naar een andere school gaan heb ik toch maar even gepolst bij de schoolpoort-mama's hoe de gewoontes zijn omtrent cadeautjes enzo. Gelukkig worden er gewoon pakjes uitgedeeld of getrakteerd op iets lekkers, je mag zelf kiezen. en die keuze was hier heel snel gemaakt....natuurlijk gaan we iets leuks maken. Na even googlen en pintresten had ik het gevonden, superhelden-maskertjes! Voor elk kleutertje eentje. Het is leuk en handig om die restjes stof op te maken en zeg nu zelf wie wilt er nu geen superheldenmasker! Ik ben er dan ook meteen aan begonnen, 26 maskertjes werden alvast uitgeknipt en embleempjes werden getekend. Er is nog een hoop werk maar zo ver ben ik toch al geraakt. (binnenkort zal ik er een zelfmaak-ideetje van op de blog zetten).
Wanneer de echtgenoot werken is en ik enkel nog maar geluisterd heb naar kinderpraat ga ik steeds graag naar de schoolpoort-mama's (en natuurlijk ook papa's) om gewoon even een volwassen conversatie te voeren al gaat deze meestal ook wel over de kinderen en opvoeden, het doet goed om even in volwassen gezelschap te vertoeven om daarna aan het spits-uur te beginnen. Het spitsuur duurt bij ons van 16 u tot 19 u In die 3 uren wordt er gekibbeld, gegeten, verteld, huiswerk gemaakt,tv gekeken, geluisterd hoe de dag verlopen is, geknuffeld, gebadderd en pyjama's aangedaan, om zo ieder in zijn eigen bedje te belanden. Toch voor even want elke nacht tegen 4 u trippelen de 2 kleine voetjes van de jongste dochter naar ons bedje en voel ik elke nacht haar kleine warme lijfje tegen mij aan. En eigenlijk vind ik dat niet erg. Ook al beweren de meeste pedagogen dat het een groot taboe is om je kleine spruit in je bed te laten slapen, ik geniet er met volle teugen van en zeg nu zelf, ik ken geen ene 16 jarige die om 4 u 's nachts nog bij mama en papa in bed kruipt, dus zoveel kwaad kan het toch niet! Ik geniet er van want het zal snel genoeg voorbij zijn. En de echtgenoot? tja, die moet nog maar heel even wat op schuiven voor de kleine meid met het ijzer sterk karakter. En dan mag hij er nog zo over klagen, ik ben er zeker van dat hij er net als mij ook heel erg van geniet!

Geen opmerkingen: