lijstjes

Zo, de kinders zijn alweer naar school, de echtgenoot is naar het werk en het huishouden is alweer wat aan de kant. Dus even mij-tijd, voor de storm in ons koninkrijk terug losbarst. Het is alweer bijna sinterklaas wat betekent dat er een hoop pakjes moeten voorzien worden. En dat betekent dan weer: lijstjes maken. Als er iets is waar ik goed in ben, zijn het wel lijstjes, ik maak zelfs lijstjes van lijstjes. Door ze te maken lijkt het soms net alsof mijn hoofd terug geordend wordt, want met 5 pateekes en een echtgenoot die verwacht dat je ook zijn afspraken onthoudt, is het af en toe toch wel de moeite om lijstjes te maken. Nu schrijf ik die dan wel maar waar ik ze daarna heb gelegd, vergeet ik meestal. En volgens mij zijn er zo al meerdere goede ideeën van me kwijt geraakt. Nu ja dan is dat maar zo, want een lijstje maken vanwaar ik de lijstjes leg zou toch maar stom zijn, niet?
Het stoort me niet echt dat ik nogal een sloddervos ben, tot ik iets moet vinden, dan wordt het vervelend en neem ik ook elke keer het goede voornemen om ordelijker te gaan zijn. Na de verhuis was het een ramp, ik had me voorgenomen om elke doos netjes te labelen en er enkel in te steken wat er in hoorde. Dat ging even goed, ongeveer 4 dozen hadden weliswaar netjes een label gekregen. Maar toen ging het mis, en werd alles gewoon in de dozen gepropt met de gedachte, ach is sorteer het later wel uit. En dat lieve mensen, was het slechtste idee wat ik tijdens de verhuis heb gehad!
Gelukkig is er de vriendin. Zij is tijdens de verhuis geregeld komen helpen en hoe ze het doet, ik heb er geen idee van maar zoooo ordelijk en net! Helemaal het tegenovergestelde van mij. En ze heeft een telefoon, zodat ik na de verhuis kon bellen om te vragen waar de shorten van broer of de keukendoeken waren. Ja zo een vriendin die dingen voor je oplost, heeft eigenlijk iedereen wel nodig! En door haar hoef ik (nog) niet te veranderen maar kan ik nog even doorgaan met lijstjes maken, om ze dan te mis leggen. Want de vriendin weet altijd wel raad.

Geen opmerkingen: