hebbedingen

Ik heb een zwak voor retro en  kitsch. Ik kan geen kringloop voorbij rijden zonder er even binnen te springen. Soms kan ik er echt uren vertoeven om al de "oude" spulletjes te bekijken. Ook rommelmarkten staan hoog op mijn lijstje. Het is zo leuk om te zoeken naar oude hebbedingetjes of leuke sieraden. Om te fantaseren wie die ene oude romantische postkaart met mooie vogeltjes, heeft geschreven. En op welke vensterbank dat leuke beeldje heeft gestaan. Ik heb dan ook allerhande leuke doosjes, schilderijen en andere kitschy spullen in huis. Gelukkig is er de echtgenoot die ervoor zorgt dat het niet te veel wordt, want soms is teveel ook gewoon te veel.
Naast de foto's van mijn kindertjes heb ik ook leuke prenten uit oude kinderboeken in een kadertje zitten. En dat ene citaat wat ik zo leuk vindt hangt ook wel ergens aan de muur. Ik hou van mijn oude retro kasten die ik in een of andere kringloop op de kop getikt heb. Het zijn allemaal spullen met een ziel, ook al is er hier en daar een kras op of een stukje af. Ik hou ervan om die afgedankte meubeltjes te pimpen. Het volgende project is dat oude bankje in een felle kleur verven. Doordat ik nog met mezelf in overleg ben over het behangpapier in de gang weet ik nog niet zeker welke kleur het gaat worden.
Zo blijf je bezig maar ergens verlang ik ook wel naar het moment dat mijn interieur "af" gaat zijn, al vrees ik dat dat nog niet voor binnenkort is. De verf, die is wel voor binnenkort, alleen de kleur.....die moet ik toch gaan weten.....misschien wel fel roze, zonder dat de echtgenoot het weet dan wel. Anders gaat hij weer zeuren over de inbreuk op zijn mannelijkheid zoals bij de roze bakken onder de tv kast of de romantische bloemetjes die overal terug komen ,en de tirelantijntjes rond de kadertjes om nog maar te zwijgen over mijn zacht roze gehaakte kussensloopjes. Mmmmm misschien hebben we inderdaad wel veel vrouwelijke spulletjes in huis. Maar hij heeft zijn zwarte metalen lamp en zijn zwarte gitaardoos....(al ben ik stiekem babyblauwe metaallak gaan kopen voor die donkere lamp en is die lelijke gitaardoos met kleine pasjes achter de deur aant verdwijnen)  Hij is wel lief hoor de echtgenoot, dat ik ons huisje mag inrichten met de spulletjes die ik wil. Zolang ik maar uit zijn garage blijf want daar staat zijn fitness en die ruikt naar op en top mannelijkheid! En ja hoor, dat mag best van me, zolang het in de garage blijft dan wel hé.

Geen opmerkingen: